ANNE ÇOCUK KİTAP | Fıtrat Pedagojisi ~ Hatice Kübra Tongar

Biz kadınlar, çocuk sahibi olmak istemeye başladığımız andan itibaren, çocuğa dair her şeylerin bilincinde olmak isteğimizden ötürü kendimizi annelik konusunda 'paralamaya' başlarız. Şimdiye kadar beklediğimiz o mucizevi oluşumu anneliğin en mükemmelleşmiş haliyle karşılamak isteriz. Ama gelin görün ki, hamileliğin o zorlu aşamaları ve doğumdan sonraki o o o evet o uykusuzluk halimiz bizi her şeyde olduğu gibi annelikte de ne kadar aciz ve muhtaç olduğumuzu Allah bir kere daha elimize yüzümüze vurur... Okuduğunuz pedagojik kitapların hepsinin aynı şeyleri söylediğinden şikayet ettiğimiz ve hiçbirinin işeyaramadığını anladığımız o anda, işte tam o anda okunabilecek bir kitaptan, hayır hayır bir anne yazardan bahsetmek istiyorum sizlere: Hatice Hanım... Kitabını ilk kitapyurdu'nda görüp isminin dikkatimi çekmesiyle almam bir oldu: Fıtrat Pedagojisi... Ben her zaman tüm düşünce ve hareketlerimde islama uygun davranmak için elimden geleni yapmaya çalışırım ki, bu en mühim meselede yani çocuk yetiştirme konusunda da modern zihniyetlerin yazıp söylediği pedagojik yöntemlerde ziyade, hep kuran'a ve sünnet'e nasıl uygun hareket edebilirim diye düşünmüşümdür. Ve her zaman da kendimi yalnız hissedip, yanıma bir refik bulamadığımdan genel algının etkisinden de kurtulamaz, gel-git lerden başımı alamazdım. İşte Hatice Hanım bu en zor zamanımda karşıma çıkan nadide insanlardan. Böyle bir şey yaptığı için gerçeten tüm güzel duaları hakediyor diye düşünüyorum.
Gelelim kitaba... Adetlerle değil, ayetlerle çocuk eğitimi düsturuyla yola çıkmış, bırakın çocuğunuzu Allah büyütsün, diyerek annelerin o beklediği altın cümleyle içimize su serpmiştir.
Elimizin altındaki çocuğumuzu nimet olarak görmemizi hatırlatmasından, anne çocuk arasındaki mahremiyete.. Haz öteleme eğitiminden, çocuğumuza ayak uydurmanın önemine... her konunun başına ayet ya da hadis koyup sizi ikna etmesi bir yana, anlattığı hikayelerle 'evet bunu daha önce okumuştum ama hiç çocuk eğitimi içinde düşünmemiştim' dedirtmesi aslında çocuğumuzun eğitimi üzerinde o kadar da çaba göstermiyor olmamızın kanıtıdır diyorum.
Bu kitabın ikincisi olan 'peygamberlerin çocuk eğitim metotları' kitabı ilki kadar güzel olmasa da (ya da ben ilkinin şokundayımdır hala bilemiyorum:) gene zihninizde güzel şeyler uyandırabilecek bir kitap olduğunu düşünüyorum.
Tüm annelere, 6 ayda bir tekrar tekrar okumaları gerektiğini şiddetle öneriyorum. 
Allah hepimizin yardımcısı olsun...

Yorumlar

Popüler Yayınlar