🌷 Hikem-i Atâiyye | Atâullah İskenderî 🌷

Merhaba arkadaşlar...
Uzuuun zamandır yazamıyorum. Okuduğum kitaplar izlediğim diziler/filmler oldu ama çok heyecanlanıp buraya yazacak vakit ayırma isteği duymadım ki zira çok ayaküstü bir dönemin içindeydim. (Mesela Treadstone acayip iyi bir diziydi,eskisi kadar kendimi kaptırsaydım eğer:) Neyse ki son buldu ve beni gerçekten heyecanlandıran kayda değer bir kitapla karşınızdayım. İnternette hikmet okumaları diye geçiyor, isteyenler bakabilir, Fatih Çıtlak hocanın yapmış olduğu sohbetlerden oluşuyor ve sohbetler bu kitap üzerinden ilerliyor. Mesnevi okumalarıyla tanıdım Çıtlak hocayı, o da çok güzeldi ama dili farsça ve hikem'in dilinin de arapça olması hasebiyle hikmet okumalarını tercih ettim. Farsçalık bir işim yok şu aralar ama arapça her zaman gündemimde :) etimoloji her zaman canımız ciğerimiz... Dinlemek her ikisini de güzel, mesele not alarak dinlemek çünkü Çıtlak hocanın irfan bilgisi gerçekten takdire şayan, onu yetiştirenlerden Allah razı olsun.
Şimdiiii
Hikem-i Ataiyye'i insanlar eline alıp okusa; anlamayanlar ya da yanlış anlayanlar ya da anladığını zannedenler olarak üçe ayrılabilirler. Hem mânâsı hem diliyle gerçekten ağır bir kitap. İlim ve hikmet sahibi insanlarla oturup kalkanlara dili anlaşılır ama mânâsı her hal-ü kârda ağır. 
Mesela 1. Hikmet şöyle;

İtimad-ı taate oldu delil
Masiyet vaktinde noksan-ı reca

Ataullah Efendi beni mestetti. Böyle bir kitaptan haberim olduğunu bilsem başka kitaplarda aranıp durmazdım ama her şeyin vakti var tabi. Zor mevzuları zor bir dille en baba şaireneliğiyle hakikatleri dile getiriyor. Mesela bu ne demek; günah işleme ve hataya düşme zamanında ümidin azalması, amele güvenmenin alâmetlerindendir. HAYDİİİİ... :)  Aşırı orijinal bir şey değil mi?  
Namazda kurandan başka bir şey okumak caiz olsaydı bu hikem olurdu, derlermiş eskiden. Var sen anla...

"Cürmünü mu'terif ol taate mağrur olma
Ki şifahane-i hikmette sakîm isterler..." 

Vesselam.


Yorumlar

Popüler Yayınlar