Talebe / Tara Westover / Domingo Yayınevi

 

New York Times bestseller'in seçmiş olduğu 2018 yılının en iyi 10 kitabından biri olan Talebe, domingo yayınevinden Duygu Akın çevirisiyle basılmış olup yüksek ya da alçak beklentilerim olmadığı halde beni hayrete de düşürmeyen, düşmeye çalıştığım anlarda bile beni tutan bir kitaptır diyebiliriz kısaca.

Bu kitap tüm özellikleriyle ilktir benim için. Keşke 2004 ün başında yazılsaymış da liseye başlamadan okusaymışım dedim. Normalde para verip almayacağım cinsten bir kitap olmasına karşılık #evladımsanadiyorum okuma grubuyla birlikte önerilen kitap olmasından dolayı sadece okumam gereken bir kitap olarak adlandırabiliriz. Ama seviyorum bu hali. Neden bilmiyorum, ağır kitap okumamak adına girdiğim bu grup iyi geliyor, normalleşiyorum :)

Kitap tekdüze. Bir şey olmuyor. Hep aynı türden şeyler oluyor. Kızımız kurtulamıyor durumundan. Ne o tarafa geçebiliyor, ne bu tarafta kalabiliyor. Ne o tarafı kanıtlayabiliyor, ne bu tarafı inkâr edebiliyor. Bazı cümleleri evet vurucu, bazı duyguları da iyi ifade etmiş ama bir işe yaramıyor. Kitabın 3te 1inden sonra bir yol bulup ordan yürümesini bekliyorsunuz ama yok. Sanki tüm olaylar herkes tarafından farklı hatırlandığını anlatmaya çalışmak için yazılmış. Her karaktere sinir oluyorsunuz. Tamam modern tıp filan var ama beğenmedikleri ot tedavilerini de hiçbir yerde inkar etmiyor. Eleştirmiyor da. Kitabın aslında ne olduğu belli değil evet. Fazla bile yazdım. Lise öncesi çocuklar okuyabilirler deyip sözü kimseye bırakmıyorum.

Yorumlar

Popüler Yayınlar