YABANCI FİLM | MATRİX 1-2-3

Merhaba arkadaşlar. Matrix 4'ün çekileceği haberlerini aldığımız şu günlerde yahu izlemişmiydim yoksa hatırlamıyor muyum ya da yarıda mı bıraktım derken 3ünü birden izleyip bitirmiş buldum kendimi. Beni okuyanlar bilirler, şimdiye kadar olumsuz pek eleştiri almayan ve neredeyse herkes tarafından sevilen ve hatta müritleri bile olduğuna inandığım filmi "çok abartmışlar" diyip birsürü kusur bulmamı bekleyebilirler. Ama bulmayacağım çünkü film gerçekten çok iyi.
İlk olarak diyaloglar müthişti. Kahinle ya da morfiusla olan neo'nun diyalogları tüm hücrelerimde şok etkisi yarattı. Öyle güzeldi. Bunun yanında dövüş sahnelerinin uzun olduğu ve pek ilgimi çekmediğini düşündüğüm bir anda şöyle bir şey yandı bende: evet ben kavga sevmiyorum, cedelleşmeyi, çarpışmayı vs... aman olay çıkmasın, aman iyi olalım, aman onun da derdi ne bakalım, aman isteyerek yapmamıştır diye diye yıllarca ne kendimi ne de karşımdaki insanları tanıyabilmişim. Tam da bu konu üzerindeyken hayatımda, "kavga etmedikçe kimseyi tanıyamazsın" repliğince her şey yerli yerine oturdu. Senelerimi verdiğim insanların gerçek yüzünü şimdi görüyorsam bu benim eksiğim benim gerçeklerden kaçışımdır, yoksa karşımızdaki insanlar kendileri tanıtmak hususunda gayet iyiydiler de.
Her neyse. 
İlk film çok iyiydi, 2.si de, ama 3'te o muhteşem diyalogları göremedim hatta sıkıldım.

Bu açıklanamaz, ama hissedersin. Hayatın boyunca dünyayla ilgili bazı şeylerin yanlış olduğunu hissetmişsindir. Ne olduğunu bilmezsin, ama o oradadır; beynine saplanmış bir kıymık parçası gibi... Seni deli eder...

Gerçeğin soğukluğunu iliklerime kadar hissettim mesela. Yalan allı pullu, aydınlık olsa da, kendini tanıyamadığın, kendini bulamadığın an zaten karanlıktasın. Ama madem karanlıktayız bari gerçeği isteyelim, gerçeğin peşinde olalım ve gerçeği yaşayalım. (Kendimi savaş meydanında gibi hissettim. Çok seviyorum böyle gaza gelmeyi bayılıyorum. Tavrım bir şeyi bulup coşmaktır'la tugutçuğum uyar tam da bundan bahsediyor olmalı hem de benim için. Ama o morfius koca göbeğiyle nasıl atladı hopladı zıpladı takla attı ona takıldım ahhahaha)

Yorumlar

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar