KİTAP | PSİKOLOJİ | Öfke Dansı - Harriet Lerner

Harriet Lerner'in dans üçlemesinden biri olan "öfke dansı" yakın ilişki modellerini değiştirmek isteyen "kadınlar" için reel hayata geçirilebilir önerileriyle, hatta uzun vadede epey faydası olacağına inandığım çok tatlı bir kitap. Feminist olarak adlandırıyorlar ama ben öyle algılamadım, aksine çok dengeli bir kadın. Sadece kadınların o yoğun duygularını nasıl kontrol edebilecekleri üzerinde durduğu için öyle lanse ediliyor olabilir. Çok zor bir şey olduğunu düşündüğüm kadının öfkeli ve suçlayıcı bir konumdan, kendi karmaşasıyla yüzleşmeye doğru yapacağı yolculuktan bahsediliyor. Yani öfkeyi yapıcı hale getirmekten, bundan ekstra güç elde etmekten, ve yaşamımızı yeniden daha sağlıklı şekillendirmekten bahsediyor.
Ama gerçekten yüzeysel değil, çok basit anlatımıyla, verdiği örneklerle, pratiğe dökülebilirliğiyle benden tam puan aldı kitap. Diğer iki kitabı da kesinlikle almayı düşünüyorum.
Mesela şöyle diyor; ortada bir mevzu var ve her iki tarafın da yüzde elli tepki vermesi bekleniyor. Ama bir taraf yüzde doksan tepki verirse, karşı tarafa yüzde onluk bir tepki alanı bırakıyor ve nerdeyse tepkisiz kalmasına neden oluyor. Sonra da ben çok önemsiyorum da sen niye hiç önemsemiyorsunlar çıkıyor ortaya.
Daha çok aile içi için ele alınmış sorunlar ama ben dışardaki ilişkilerim için de çok faydalı bulduğumı söyleyebilirim. Aman arkadaşımla aram bozulmasın, aman üzülmesin, aman boşvereyim, aman o onun da huyu öyle naparsınlar vs..  "biz" adına "ben"liksizleşmekten bahsediyor. Ben önemli değilim yeterki biz olalım gibi.. Ve müthiş ve bir o kadar da gereksiz öfke patlamalarına neden oluyor. 
Diğer insanların sorunlarını kendi sorunumuzmuş gibi görüp kendi sorunlarımızdan bihaber oluşumuza.. vs vs vs...
Okuyun derim. Kesinlikle. Bana derman oldu. Tam zamanında geldi. Hoşgörümü iktisatlı kullanmaya karar verdiğim dönemime. Tüm kadınlar, ev hanımları, çalışanlar, anneler, anneanneler, kızlar, liseliler, üniversiteliler... herkes okumalı. Bu.
Kıymetli okumalar. Sevgiler.

Yorumlar

Popüler Yayınlar