ROMAN | Gün olur asra bedel / Cengiz Aytmatov

 

Yağmurun dinmesini beklerken arabada bitirdiğim bu kitabı acımasızca eleştirmemem için hiçbir neden bulamıyorum zira hiç etkilenmedim. Bir şeyler anlatmaya çalışmış, ordan almış burdan vermiş derken ortaya garip bir eser çıkmış. Aytmatov'u okumam gerektiğine inanmışımdır hep ama görüyorum ki ahım şahım bir şey de değilmiş.
Yani adamın kadına aşkını itiraf ettiği kısmı hiiiç anlatmadan geçip, vay bozkırlardı yok trenlerdi yok kardı kıştı vs... diye uzata uzata anlatması hiç hoşuma gitmedi. Yedikey'in cenazeyii taa bilmem ne mezarlığına götürme inadından da hoşlanmadım. Tamam geçmişini hunharca unutmak tabi ki iyi bir şey değil, geleneği tamamen silip atamayız ama kitaptaki adam gibi... Baş kahramanı da beğenmedim genel olarak zaten. Ay daha fazla yazamayacağım. 412 sayfayı okudum da aytmatov'un hakkını yemeyeyim diye nasıl okudum ben bilirim. Neyse. Kitap olur asra bedel...

Yorumlar

Popüler Yayınlar