Sufi Psikolojisi | Kemal Sayar ve Diğerleri

 

Kemal Sayar'ı çok dinlemiş hiç okumamıştım. Merak ediyordum uzun zamandır ama okuyunca kendisinden soğumaktan korktuğum için kitaplarını almayı biraz ertelemiş olabilirim. Zaten bu kitabında da kendisine çok fazla yer vermiyor, girişi yapıp sözü alanında uzman başka yazarlara bırakıyor. Kitabı aldığımda bundan da çok çekinmiştim, farklı üslupta ve usulde olan yazarları arka arkaya okumakta zorlanacağımı düşünmüştüm. Ama kitap tüm bu korkularıma rağmen tek solukta kendini okuttu çünkü insan bu konunun tam ortasında.

Tasavvufta seyr-i süluk'un mertebelerini ayrı ayrı ele alarak her bir yazarın farklı bazen de aynı noktalarına değindiği, bizim aklımıza gelip kalbimize doğan bazı şeyleri bize tekrar ve doğru biçimde farkettiren bir kitap bence. İnsanın kendini gerçekleştirme serüveninde psikoterapi ve tasavvuf ilişkisini ele alıp, doktor ve mürşidin etkilerine değiniliyor. Tasavvufta kafanıza takılan kısımları psikoterapi diliyle açıkladıkları yerler de var. Pratikte olması gereken şeyleri bazen teknik olarak okumanın bir zararı olmadığını düşünüyor ve kıymetli okumalar diliyorum.



Yorumlar

Popüler Yayınlar