KİTAP | Yazarlık üzerine notlar / Mustafa İbakorkmaz


Üsküdar'a gelirken getirdiğim kitapları özenle seçtim çünkü biliyorum ki burada okuduğum kitapların hepsi Üsküdar'la bütünleşip benim için daha katmanlı anlamlar ifade edeceklerdir. Ve Mustafa İbakorkmaz okuyorum çünkü ilerde gerçek anlamda kıymeti bilindiğinde, kimse okumazken okumuş olmanın vereceği haklı gururu yaşamak istiyorum. 

Ciddi manada okuyan, yazmayı düşünen ve yazan her yaştan insanın rehberi olabilecek gayet sade bir kitap olan bu kitap, yazarlık atölyelerinde okutulması gereken giriş ya da temel kitaplardan biri olmaya benim gözümde hak kazanmış bulunmaktadır. Kitabı okurken yazı yazarkenki yaşadığım ama benim bile farkında olmadığım korkularıma tercüman olmuş, bi nebze rahatlamış ama o rahatlama nedense yazma işini daha ciddiye almama neden olmuştur.

Yazmasaydık mı deli olacaktık yoksa yazarken mi deliriyoruz'un kesin bir ayrımını yapamasak da, delirmemiş olmanın verdiği gereksiz rahatlığının yanında her iki ihtimalde de delirmiş olmayı tercih ederiz.

"Eğer içedönük karakterinize, okumaktan kendinizi alıkoyamadığınız kitapları ve duygularınızın yanına çeşni olarak düşüncelerinizi katık ediyorsanız, anlaşılmayı beklemeniz çevrenize yapacağınız büyük bir haksızlık olacaktır."

...

" Normal denen hayatın seyrine isyan eden birinin, normal hayatı yaşayan kalabalıklar arasında marjinal olarak yaftalanmaya itirazı normal midir? Hayır elbette. Ama dışarıda kalmak aynı zamanda kabul görmemek, dahası reddedilmek anlamına gelir. Kabul etmediğiniz bir ortamın sizi reddetmesine itiraz mantıksız ve tutarsız. 

...

"Yalnızız ama perdelerini aralayıp kokusunu ciğerlerimize çekemediğimiz, gürültüden sesini duyamadığımız, çoğu zaman farkına varamadığımız ve izzetini, namusunu koruyamadığımız bir yalnızlığı yaşıyoruz. "

Yorumlar

Popüler Yayınlar