KİTAP | Sinan Canan | Kimsenin Bilemeyeceği Şeyler

Kitap okumamaya karar vermemin üzerinden 1 ay geçmedi ki beni gaza getireceğini düşündüğüm bir kitap alıp okumayayım. Sinan Canan'ı Önce can sonra canan adlı youtube programından geçte olsa tanıdım. Epey de popülermiş oysa. Her neyse. Kitabını almaya karar vermeme neden olan şey(ler) ise; birincisi, prof olmasına rağmen hâlâ gülebilme yeteneğini kaybetmeyip, jest ve mimiklerini kullanabiliyor. İkincisi, anlıyor ve en basit açık haliyle anlatabiliyor, dolandırmıyor. Üçüncüsü de, tüm bu modernizme, bilime ya da yeni şeylere rağmen rahmetli ve hürmetli dedesini anmadan edemiyor. Tüm bunlarla beraber, belki bizim dönemdeki dayatılan şeylerle alakalıdır bilemiyorum, bilimsel olanla değerli olanı harmanlayarak bize sunması, çok az, az biraz, bazı yerlere itici geldi. Bu kadar zorlamaya gerek var mıydı, diye düşündürmedi değil. Bir diğer sıkıntı ise, şimdi bu kitap ne kitabıydı? Akademik mi? Halka mı hitap ediyor? Liseyi yeni bitirmiş gençler için mi? Böyle garip bir arada kalma durumu var. Biliyorum onlardan bahsetmeden asıl mesele anlatılamazdı belki de, aşırı ayrıntı bilimsel detayları okurken de çok sıkıldım. Kaostan sonrası çok zor ilerledi.
25 yaş altı, evlenmemiş ve çocuk sahibi olmamış, hadi evlenmiş bile olsun gençlerin epey merakını uyandıracak bir kitap. Ama bizden geçmiş galiba. 29 yaşımda, evli ve bilmem kaç çocuk annesiyim?!...

Yorumlar

POP 5