FİLM | Bird Box

Bu filmle ilgili temel şeyleri başka sitelerden de ögrenebilirsiniz. Benim değineceğim nokta biraz farklı olacak ve kesinlikle spoiler içerecektir. 
Başrol oyuncumuzun harika performansının da yanında iki çocuğun yer alması ve filme verilen hava neticesinde geren ve merak uyandıran iyi bir iş çıkmış ortaya. Önce şehre sonra tüm dünyaya yayılan ve normal yaşamı altüst eden hatta insanları öldüren bir lanetten bahsediliyor. İnsanın en büyük korkusu ne ise gözüne o bir şekilde görünüyor ve kişi anında kendisini öldürüyor. Hamile olan ablamız da doğumu bu kaos ortamında gerçeklestiriyor. Ve 5 sene boyunca çocukları bu ortamdan kendilerini nasıl koruyacakları şeklinde bir eğitime tâbî tutuyor vs... ve evet gözleri bağlı bir hayattan bahsediyoruz... Çok film izledim arkadaşlar. Mutlu son şartlanmam yoktur ama çocuk olunca işin içinde insan ister istemez umut ta barındırıyor film boyunca. O beklediğim umudun çapı nisbetinde değildi son ve hayal kırıklığımla başbaşa kaldım. Esas olaya gelince; bizimle bağdaştırdım kadını. Kaos ortamına doğan çocuklarımızla bağdaştırdım. (Enemy filminin girişindeki "kaos, henüz anlaşılamamış bir düzendir" i geldi aklıma.) Ve bu görsel çağda onları bir şekilde yanlış, kötü, çirkin olan tüm şeylerden koruma çabamızla. Ama imkânlı mı yoksa imkansız mı olduğuna da karar veremedim. Zira anne harab oluyor. Çocuklara kıyamama söz konusu. Filmin gidişatına bakılırsa bu mümkün. Ama herkesin çocuklar için bu çabaya kendini adamasıyla mümkün. Ve sonuçta en kötü ihtimalle kör olup gönül gözünün açık olduğu insanlarla beraber hayatları sürdürmek zorunda kalmak ya da payesine erişmek oluyor. Çok kafa yormanıza gerek olmayan ama paralel bir konu açtığınızda gerçekten kafa yormak zorunda olacağınız bir film. İzleyin, ne demek istediğimi anlarsınız. Eğer çocuğunuz varsa...

Yorumlar

Popüler Yayınlar