FİLM |The Gambler (2014)

Canımın içi filmdir. Bilmiyorum dün kaçıncı kez izledim. Her defasında kendini yeniden ve yeniden beğendiren hatta yaşım ilerledikçe daha da yerine oturan, karakterle kendimi özdeşleştirdiğim Wyatt filmdir. Üniversitede doçent bir beyimizin garip bir biçimde kumar oynadığı ve sürekli borçlandığı ve buna da felsefik anlam yükleyerek kendini sıfırlayıp hayata yeniden başlamaya çalıştığını anlatıyor. Sancı çekiyor ve diyor ki "bir dahi  değilsem arada bir yerlerde kalmak beni mutlu etmez. Shakespeare olamadıktan sonra kıytırık bir üniversitede kıytırık bir hoca olmuşum ne gam. Bunlar sizi nasıl mutlu eder. Demek ki sıfırlamalıyım ve kendim olmaktan çıkmalıyım, arada kalmanın sancısı öldürmez o zaman" gibi bir anlayışa sahip. Bir insanın zaten bu dünyadan varoluşsal acı çekmemesi kadar onu basitleştiren bir şey yoktur diye düşünüyorum. Allah bizi o noktada tutuyor, isyan etme, sancını çek, esas hayat diğer dünyadır, kul ol yeter. Sevgiler.

Yorumlar

POP 5