KİTAP | Kambur ~ Şule Gürbüz

"Kendinizi yok etmeyi, en azından yok saymayı düşündüğünüz bir anda, birisi bir kahve ısmarlayıverir; ve bir kahveye fit olup, yaşama devam etmeye karar verirsiniz."

Başka bir kitabı okuyor olmama rağmen bir arkadaşımın hediye olarak getirdiği ve ismine bayıldığım ve hiç okumadığım bir yazarı okuyacağım için heyecanlanıp hemen okuma ihtiyacı hissettiğim Kambur kitabı beni Şule Gürbüz'lü günlerin beklediği sinyallerini vermiş bulunmaktadır. İlk elime alınca dedim ki aylardır beklediğim kitap işte şimdiki 'kamburumu' dile getirecek olan... Belki deneme, biraz günlük gibi ama samimi hem de fazlaca ve sizden. Olgun ama hâlâ alamamış öcleri var kitabın. Hatta üslubu benim üniversitede Avusturya'da okuyan mektuplaştığım arkadaşım Esmanur'u hatırlattı. Espiri yapıyor kendi cenazesine yetişmek üzere nitekim ama ciddi, takım elbisesi kadar. Olayı çözmüş ve durmuş, elinden bir şeyler gelir ama neye yarar. 'Gerçeğe ihanet etmeden bir şeyi anlatmanın olanağı yoktur'un hâşiyesi. 
Tam da o akşam değindiğimiz konularla alakalı olarak ele almış kitabı. Belki de bana öyle geldi bilemiyorum. Hikmet'e teşekkürlerle... Tekrar tekrar okuyacağım ve üslubuna hayran kaldığım, kadın yazar olması hasebiyle belki biraz kıskandığım bir kitap.
Mutlaka okuyun, başka kitabınıve başka kitabını da...
 

Yorumlar