YABANCI DİZİ | Dark (2017)

Preson Break, Sherlock Holmes ve Lost'tan sonra beni saracak bir dizi arıyor idim aylardır ki bulup 1.sezonunu bir haftalık bir sürede izleyip bitirmiş bulunmaktayım şu an. Dark!
Dark bir Alman dizisi. İngilizce dizilerden sıkıldığımı bu dizide anladım zira Almanca epey havalı. Hatta diziye artı bir şeyler katıyor. Çok taze, Aralık başında vermişler yayına. 
Spoiler vermemeye çalışacağım... İlk 3-4 bölümde acaba saçmalayacaklar mı diye düşünmedim değil. O kadar bölüm izlememize neden olan şeylerin başında müzikler geliyor. Acayip gerilimli oluyor. Dizinin rengi, müzikle ve karakterlere verilen derin anlamla birlikte çok etkileniyorsunuz. Siz bir karaktere odaklanıyorsunuz ama tüm oyuncuları bu kadar önemli kılan başka dizi bilmiyorum. Zaman-mekan değişkenliğine merak duyanlar, karadelik sevenler için ideal bir dizi. Konu saçma değil, olabilitesi düşük ama ya olmuşsa, oluyorsa, olacaksa'yı diri tutuyor izleyicide. Algıda mı seçiciyim bilemiyorum da; kader, irade, olayların akışını değiştirip değiştirememe, hayatımız bizim elimizde mi yoksa başkalarının mı vs.. düşündürmedi değil. Tanrı'yı oynamaya çalışmanın garipliği...
Biz neden böyle diziler yapmıyoruz diye biraz üzüldüm. Adamlar metafizik, fantastik, bilim seviyorlar. Ve tatmin olmadıkları şeyler var bu dünyaya dair. Biz öyle değiliz. Duygusala bağlamazsanız bizde tutmaz. Almanların soğukluğu/donukluğu yetiyor zaten gizemlilik için. Böyle bir şey yapacak olsak komik olur, güleriz. Çünkü bizde bir çocuk kaçırılırsa diğer çocuklar yalnız başlarına çocuğun kaçırıldığı yere gitmezler... Çünkü bizde o kadar gizemli olaylar olurken kimse ormanın ortasındaki evinde yalnız başına sadece gece lambasıyla hiçbir şey olmuyormuş gibi oturmaz... Çünkü bizde olağanüstü hallerde bir toplanılır, kenetlenilir, bilinen her şey söylenir, önlemler alınır vs... Her ne ise..
Bence vakit harcamaya değer bir dizi.Geçmiş, şimdi, gelecek... Peki sonra?

Tanrım, bana değiştirebileceğim şeyleri değiştirmek için cesaret, değiştiremeyeceğim şeyleri kabullenmek için sabır, ikisi arasındaki farkı anlamak için akıl ver.


Yorumlar

Popüler Yayınlar