SİNEMA | Yol Ayrımı ~ Yavuz Turgul

Bu yazıyı tüm olumlu hücrelerimi kullanarak yazdığımı belirterek başlarsam her şey daha anlaşılır olacaktır diye umut ediyorum. 
Uzun zamandır iyi film olmadığı için sinemaya gitmiyordum. Şener Şen ve Yavuz Turgul ikilisini bir arada görünce filmin iyi olmama ihtimalini hiç düşünmeden uçarak gittim Yol Ayrımı'na. Fakat ne göreyim?! Yanımdaki adamın filmin ilk yarısı boyunca patlamış mısır yemesinden bağımsız olarak söylediğimden emin olabilirsiniz ki, filme bir türlü konsantre olamadım. Yani neredeyse sonuna kadar. Lütfen Şener abi lütfen artık bir şeyler yap ki film film olabilsin diye çırpındım ve sanki filmi ben çekmişim ya da 'mutlaka gelin çok güzel olacak' diye zorla getirmişim gibi salondakilere karşı müthiş ihtiyatlandım.
Bir Muhsin Bey, bir Eşkıya, bir Av Mevsimi değildi. Yani biz Şener Şen'i işçi sınıfı ayrımımsı bir filminde görmek zorundamıydık? Adamı bir daha sinema perdesinde görür müyüz göremez miyiz.. böyle mi hatırlamamız gerekiyordu? Seyirciye bu yapılır mıydı? Bir hareket ver, bir sertlik ver, bir adam yeteneğini konuştursun rolde.. Yok!
Film çok kopuktu. Müzikler açıkları kapatmıyordu. Diyaloglar zayıftı. Modern sinema efektleri hiç yoktu. Şurada da şu adam müthiş rol yapmış diyeceğimiz hiçbir sahneye rastlamadım. Hiç sürpriz yok. Ters köşe yok. Olacak her şey bizim bildiğimiz gibi oluyor zaten. Fragman filmden iyi yemin ediyorum. En azından heyecanlanıyorsunuz. 
Şener Şen yaşlanmıştı. Bakıyoruz Yavuz Turgul da yaşlanmış. Yoksa bu film olacak şeymiydi! Son zamanlarda çok rastladığımız gaddar annenin rolü bile hiçbir şeyi kurtaramamıştı. Hafif soldan soldan mesajlar yeterince iticiydi. Sol mu kaldı arkadaş!
Konu güzel. Kurtarılabilir yanları var. Şener Şen'in iki ya da üç kere konuştuğu sahneler var kırılma noktası, dört beş tane de komik diyebileceğimiz diyaloglar var. Kapitalist sistemin kölesi olan insanlar için bir uyarı niteliğinde algılanabilir. Hayatın bu acımasız akışına kendini kaptıran güruhların silkinip kendine gelmesi sağlanabilir. Ama Yavuzcum, böyle olmaz ki! Bu haklı davada neden haksız çıkalım tüm bunlar yüzünden?!
Son olarak bu film beni de içine almadıysa kimseyi içine almaz arkadaşlar!
Sevgiler.

Yorumlar

Popüler Yayınlar